Prvním krokem stavby je rozvržení rozměrů jednotlivých segmentů. Z nichž bude následně sestaveno kolejiště.
A naplánování jejich rozmístění v prostoru včetně jednotlivých výztužných žeber.
Originální plánek již předpokládá rozvržení do jednotlivých segmentů a tomu je také přizpůsobeno rozvržení jednotlivých vyhýbek a kolejí. Výhybky jsou umísťeny tak, aby nebyla nutná jejich úprava ani případné rozdelení ve vnitřním prosotoru výhybky. Tím je zajištěno, že přechody mezi panely jsou realizovány na minimálním možném počtu kolejí a tím je i minimalizovaný nutný počet jejich šikmých spojení.
Segmentové kolejiště lze díky těmto parametrům a šikovnosti autora návrhu rozdělit na čtyři díly. Jednotlivé díly jsou 800×400 a 1650×400. Každý díl samozřejmě ve dvou kusech. Po jejich spojení získáme podkladovou plochu pro segmentové kolejiště Mankovičky.
Pro zvýšení tuhosti je možné ještě přidat výztužná žebra, která zvýší jak pevnost tak torzní tuhost celé konstrukce. Pro jejich umístění je vhodné opět vybrat místa, kde se nenacházejí žádné výhybky, pod nimiž se následně budou nacházet serva pro jejich přestavování.
Žebra jsem se rozhodl umístit, z důvodu poloh výhybek pouze u větších modulů. A to pouze jedno do poloviny modulu, kde jsou na trati pouze rovné úseky bez výhybek.