Sestavení rámů

ram nahledTak konečně dorazil všechen nařezaný materiál od truhláře a je možno začít se stavbou rámů pro kolejiště.
Po sestavení na sucho došlo k drobné změn a sice, původní stěny z překližky byly kvůli nízké výšce nahrazeny dřevěnými hranoly o průřezech 15×96. Což by mělo bezpečně ochránit komponenty pod základovou deskou.

Po nařezání hranolů na potřebnou délku a přípravě rohových hranolů jsem začal stavbou prvního rámu o rozměru 800×400. Z dúvodu dostatečné pevnosti jsem se rozhodl jednotlivé spoje pojistit ještě lepidlem na dřevo. Jak se ale ukázalo, nebyl to úplně nejlepší nápad, protože podle klasického 2x měř a jednou řež jsem zapoměl při montáži kontrolovat všechny pravé úhly. A tak sice jsou jednotlivé strany vzájemně na sebe kolmé, ale kolmost vůči základně mi trochu utekla.

Naštěstí, jak se říká všechno zlé je pro něco dobré jsem toto odhalil už u prvního segmentu a ostatní jsem již sestavil bez lepení pro možnost pozdější korekce. První modul jsem také ještě dodatečně trochu zkorigoval, protože se mi díky mé lenosti nepodařilo slepit všechny rohy. Každopádně ten bude ještě čekat drobná korekce bruskou, abych zajistil dostačující kolmost alespoň na stýkajících se dílech.

 03       01

 

V dalším kroku jsem přenesl plán kolejiště z počítače na základové desky. Proto byl vytisknut v měřítku 1:1. A pomocí okenní afinity přenesen na jednotlivé segmenty.

06        04

Příspěvek byl publikován v rubrice Stavba kolejiště. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *