Po prvním pokusu o stavbu zarážedla jsem byl donucen postavit několik dalších kusů potřebných pro dolní nádraží. Při stavbě jsem se rozhodl zohlednit zkušenosti získané při stavbě zarážedel pro tovární rampu.
První změnou bylo rozhodnutí stavět samostatní zarážedla bez dlouhých kolejí až po výhybku. Tím se odstraní problém, kdy nepřesnost v délce kolejí nebyla skryta v blízkosti zarážedla, ale nacházela se poblíž výhybky. Druhou změnou je lepení nárazníků, jelikož se mi při zkušebních jízdách podařilo dva urazit, rozhodl jsem se pro lepení použít vteřinové lepidlo namísto lepidla na plasty.
Prvním krokem byla jako v předchozím případě příprava jednotlivých dílů. Při prořezávání jsem tentokrát ale nahradil lidskou sílu (žiletkovou pilku a pilník) za ruční brusku s řezným kotoučkem.
Následujícím krokem bylo naohýbání jednotlivých kolejnic a jejich spájení do jednoho celku. Při ohýbání jsem se pokusil i o ohnutí kolejnice bez nažíznutí. Bohužel neúspěšně a po pár pokusech jsem toho zanechal. Před letováním jednotlivých dílů je nutno zkontrolovat jejich kolmost. Případnou chybu jde ještě mírně korigovat, ale je lepší mít správný tvar již na začátku.
Dalším krokem je spojení jednotlivých polovin každé strany do jednoho celku. Po trápení při předchozím pokusu jsem styčné hrany potřel pájecí kapalinou a následně s cínem vloženým mezi styčné plochy, pod tlakem a teplem obě poloviny spojil k sobě. Uvažoval jsem o pájení pomocí plynové pistole, ale na ni jsem neměl dostatek rukou pro přidržení všech dílů u sebe.
Po spojení dvou kolejnic přijde na řadu kompletace zarážedla. Nejprve se mi moc nerařilo, pokoušel jsem se díly spájet ve svěráku, kde mi ale svěrák překážel a navíc se navavovaly i ostatní spoje z důvodu velké tepelné vodivosti. Vzájemnou polohu obou polovin zarážedla jsem zajistil pomoci rovných kolejových pražců.
Toto se celkově ukázalo jako ne úplně dobrý nápad, a tak jsem pro další zarážedla zvolil metodu upevnění mezi dvě rovné koleje a následné připájení na podložce.
Následovalo již jen přilepení nárazníků, přerušení cuprexitové destičky kvůli zktaru v kolejišti (u jednoho zarážedla jsem to zapoměl a téměř hodinu hledal vzniklý zkrat) a nabarvení.
Snad ještě přibyde nějaká ta fotografie zarážedla nainstalovaného do kolejiště….