Výroba zarážedla, pokus druhý

 DSC_0870Po prvním pokusu o stavbu zarážedla jsem byl donucen postavit několik dalších kusů potřebných pro dolní nádraží. Při stavbě jsem se rozhodl zohlednit zkušenosti získané při stavbě zarážedel pro tovární rampu.

 První změnou bylo rozhodnutí stavět samostatní zarážedla bez dlouhých kolejí až po výhybku. Tím se odstraní problém, kdy nepřesnost v délce kolejí nebyla skryta v blízkosti zarážedla, ale nacházela se poblíž výhybky. Druhou změnou je lepení nárazníků, jelikož se mi při zkušebních jízdách podařilo dva urazit, rozhodl jsem se pro lepení použít vteřinové lepidlo namísto lepidla na plasty.

 Prvním krokem byla jako v předchozím případě příprava jednotlivých dílů. Při prořezávání jsem tentokrát ale nahradil lidskou sílu (žiletkovou pilku a pilník) za ruční brusku s řezným kotoučkem.

DSC_0810     DSC_0842

 Následujícím krokem bylo naohýbání jednotlivých kolejnic a jejich spájení do jednoho celku. Při ohýbání jsem se pokusil i o ohnutí kolejnice bez nažíznutí. Bohužel neúspěšně a po pár pokusech jsem toho zanechal. Před letováním jednotlivých dílů je nutno zkontrolovat jejich kolmost. Případnou chybu jde ještě mírně korigovat, ale je lepší mít správný tvar již na začátku.

DSC_0824     DSC_0845

 Dalším krokem je spojení jednotlivých polovin každé strany do jednoho celku. Po trápení při předchozím pokusu jsem styčné hrany potřel pájecí kapalinou a následně s cínem vloženým mezi styčné plochy, pod tlakem a teplem obě poloviny spojil k sobě. Uvažoval jsem o pájení pomocí plynové pistole, ale na ni jsem neměl dostatek rukou pro přidržení všech dílů u sebe.

DSC_0851     DSC_0854

 Po spojení dvou kolejnic přijde na řadu kompletace zarážedla. Nejprve se mi moc nerařilo, pokoušel jsem se díly spájet ve svěráku, kde mi ale svěrák překážel a navíc se navavovaly i ostatní spoje z důvodu velké tepelné vodivosti. Vzájemnou polohu obou polovin zarážedla jsem zajistil pomoci rovných kolejových pražců.

 DSC_0858     DSC_0860

 Toto se celkově ukázalo jako ne úplně dobrý nápad, a tak jsem pro další zarážedla zvolil metodu upevnění mezi dvě rovné koleje a následné připájení na podložce.

DSC_0865     DSC_0868

 Následovalo již jen přilepení nárazníků, přerušení cuprexitové destičky kvůli zktaru v kolejišti (u jednoho zarážedla jsem to zapoměl a téměř hodinu hledal vzniklý zkrat) a nabarvení.

DSC_0869     DSC_0870

 Snad ještě přibyde nějaká ta fotografie zarážedla nainstalovaného do kolejiště….

Příspěvek byl publikován v rubrice Doplňky. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *